Úkoly 3. třída

Milí rodiče, protože nám narůstá počet nemocných dětí i dospělých, pokud je to pro Vás možné, zkraťte prosím pobyt dětí v ŠD. Děkujeme za pochopení.

Informace o organizačních záležitostech

školního roku 2025/2026 

Přibývají nám děti s teplotami a respiračními onemocněními.
Věnujte prosím zvýšenou pozornost zdravotnímu stavu vašich dětí.
Také kontrolujte, aby se zvýšenou teplotou a příznaky onemocnění neodcházely do školy. Děkujeme.

Ve volbách do školské rady obdržela nejvyšší počet hlasů paní Rovnerová. Děkujeme všem rodičům, kteří se aktivně zúčastnili i za hlasování.

Třídní informace:

1. Změna v rozvrhu po dobu BRUSLENÍ:
Z důvodu zkrácené středeční výuky bude mít sk. A v úterý 11.11. a 2.12. 6. vyučovací hodinu namísto sk.B, ti budou v tyto dny končit po 5. vyučovací hodině.  
2. Třeťáci mají za úkol přečíst a odprezentovat 2 knihy za pololetí (samozřejmě jim nebráním číst více :-)). Zkuste u výběru knihy dbát na to, aby kniha odpovídala jejich věku a schopnostem.
3. AJ - Aplikace WocaBee: WocaBee

 

Plánované akce: 

1. Bruslení v ŠD: 5.11, 12.11., 19.11., 3.12. a 10. 12. od 13:45 do 14:45 hodin na ledové ploše.
Vybíráme celkovou částku 600,-Kč (5 x 120,-), která zahrnuje pronájem ledové plochy a dopravu. Návrat ke škole cca v 15:15.

S sebou: brusle do pevné tašky nebo do batůžku a vhodné oblečení na bruslení (oteplovačky), povinné jsou rukavice a přilba.

2. 9.12. Divadlo Bolka Polívky ,,O princezně, která ráčkovala": bližší informace v deníčcích
3. 20.1. Lipka (více informací obdržíte s blížícím se termínem)
4. 23.4. Divadlo (více informací obdržíte s blížícím se termínem)

 

Odkazy na trénink probraného učiva:

ČJ: 
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-2-trida
https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida
M:
https://skolakov.eu/matematika-2-trida
https://skolakov.eu/matematika-3-trida
AJ: Odkaz na nahrávky Happy Street 1: 
Happy Street 3rd edition
WocaBee
PRV
Přírodniny + výrobkyLegenda o svatém Mikuláši - video, Moje rodinaMoje rodina - těžšíNěco o Bobravě - video, Využití krajinyKrajina - povrchJak vzniká řekaVoda v krajině

 

Domácí úkoly a zprávy dne:

 

5.12. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: Trénuj básničku pro Mikuláše; ve středu bude recitační ČJ
Co jsme dnes dělali?
AJ: Is it (a car)? učebnice str. 17, pracovní sešit str. 19 - 20, zápis d sešitu AJ
ČJ: Svatý Mikuláš - pracovní list v sešitě Čtení, vybraná básnička v sešitě ČJ1
PRV: Uč. str. 24. Do sešitu si můžeš (nemusíš) vytvořit myšlenkovou mapu - doprostřed stránky napíšeš slovo PŘÍRODA. Na jednu stranu slovo ŽIVÁ a přidáš slova ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ, HOUBY (můžeš i kreslit). Na druhou stranu slovo NEŽIVÁ a přidáš slova SLUNCE - teplo a světlo, VZDUCH, VODA (nakreslili jsme si mráček, z kterého pršelo do rybníka), KÁMEN, PŮDA.  

 

4.12. Domácí úkol: čtení, M - Oprav nebo dokonči v novém sešitě Grafy
Co jsme dnes dělali?
M: Písemné sčítání dvojciferných čísel: učebnice str. 28/28,29 (ústně), str. 28/31 do čtverečkovaného sešitu, pracovní sešit str. 23/1, str. 23/3 vypočítat pod sebou do čtverečkovaného sešitu
ČJ: Vyjmenovaná slova po B - pracovní list (Najdi chybu)
PRV: Dnes jsme si povídali o Mikulášovi. Podívej se na video výše a můžeš vyplnit PL (není povinné).

 

3.12. Domácí úkol: čtení, M - Oprav nebo dokonči v novém sešitě Grafy + kdo neměl v pořádku, opraví M - pracovní sešit str. 22
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 33 - dokonči zbylé cvičení
!Doporučený úkol: Trénink být x být - možnost využít trénink online: BÝT
Co jsme dnes dělali?
M: Co už umím: pracovní sešit str. 22 (Rodičům marodů doporučuji, aby děti nechali pracovat samostatně a pouze s dětmi udělali opravu, ať víte, jak si vaše dítě v daných úkolech poradí či neporadí.) 
ČJ: Vyjmenovaná slova po B - Slova příbuzná: pracovní sešit str. 33, možnost tréninku onlineSouhrnné procvičování I/Y po B

 

2.12. Domácí úkol: čtení, M - Oprav nebo dokonči v novém sešitě Grafy

Co jsme dnes dělali?
M: Počítání se závorkami, přednost násobení a dělení: učebnice str. 26/18 do sešitu M1
ČJ: Vyjmenovaná slova po L - Slova příbuzná: pracovní list - tabulka + slova k zařazení v sešitě ČJ2; Nově: Kniha o mně, sk.A: Hlasité čtení + práce s textem

 

1.12. Domácí úkol: čtení, M - Oprav nebo dokonči v novém sešitě Grafy
Co jsme dnes dělali?
AJ: učebnice str. 16, pracovní sešit str. 18, do sešitu AJ zapiš a zakresli 6 nových slovíček (hračky)
M: pracovní sešit str. 21/20 (zbylé 2 sloupce), str. 21/19
ČJ: pracovní sešit str. 31/3 (za předpokladu tvrdého Y, zapiš vyjmenované slovo do závorky za text), pracovní list (vybírej z nabídky, doplň slova příbuzná), možnost tréninku online: Slova příbuzná x tvary slov (VS po L)

 

28.11. Domácí úkol: čtení, AJ - Dokresli obrázek svého pokoje v sešitě AJ
Co jsme dnes dělali?
PRV: učebnice str. 21, pracovní list máš ve škole - cv. 1 a 3 jsou povinné, cv. 2 a 4 jsou dobrovolky
ČJ: Tvary vyjmenovaných slov po B x slova příbuzná
AJ: My playroom

 

27.11. Domácí úkol: čtení, M - Kdo nemá v pořádku, opraví nebo dokončí pracovní sešit str. 20/14
Co jsme dnes dělali?
M: učebnice str. 27/23 do sešitu M1 (možnost vyzvednutí pracovního listu s přepsaným zadáním ve škole), pracovní sešit str. 20/14, 21/20 (a,b)
ČJ: Být (bude) x bít (bije) : pracovní list v sešitě ČJ2 (možnost vyzvednutí pracovního listu ve škole)

 

26.11. Domácí úkol: čtení
Co jsme dnes dělali?
M: Slovní úlohy: učebnice str. 26/16,17 do sešitu M1 (možnost vyzvednutí pracovního listu s přepsaným zadáním)
ČJ: Být (bude) x bít (bije) : pracovní list v sešitě ČJ2, běhací diktát v sešitě ČJ1, možnost tréninku onlineBýt x bít
A
J: nově: Množné číslo u podstatných jmen (one pen x two pens); Test Colours, School objects

 

25.11. Domácí úkol: čtení, M - pouze ten, kdo nemá v pořádku, opraví nebo dokončí v pracovním sešitě na str. 20/17
*Dobrovolný úkol: ČJ - Osmisměrka (Vyjmenovaná slova po B)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B: křížovky (list pro marody k dispozici ve škole), didaktické hry na význam slov s kartami, možnost tréninku online: Význam vyjmenovaných slov po B, Tvary vyjmenovaných slov x Slova příbuzná (viz sešit ČJ1), sk.B: Broučci
M: Sčítání a odčítání dvojciferných čísel: pracovní sešit str. 20/16,17

 

24.11. Domácí úkol: čtení
Dobrovolný úkol: 
AJ - SNOWMAN, ČJ - Řazení slov podle abecedy (viz sešit ČJ1)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B: učebnice str. 45/5 do sešitu ČJ1, pracovní sešit str. 31/1,2
M: Slovní úlohy na sčítání a odčítání dvojciferných čísel - učebnice str. 24/4,5 a str. 25/11 do sešitu M1 (nebo viz list ve škole)
AJ: Opakování slovní zásoby na středeční test

 

21.11. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: 
AJ - pracovní sešit str. 94/úkol 2
AJ - Ve středu 26.11. si napíšeme test z barev a školních pomůcek (možnost tréninku
 na WocaBee nebo v sešitě AJ)

Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B - Význam slov s kořenem BÝT a BÍT: pracovní list Rybičky v sešitě ČJ2, Vymysli vždy 1 větu na slovesa nabyl x nabil, přibyl x přibil, zbil x zbil, odbyla x odbila, byl x bil do sešitu ČJ1, možnost tréninku online: Rozlišování dvojic
AJ: Opakování lekce 2 - trénink frází a slovíček z dané lekce, pracovní sešit str. 94/1,3
PRV: Dnes jsme tvořili rodokmen. Prosím rodiče, aby si s dětmi na toto téma popovídali a případně doplnili informace. 

 

 

20.11. Domácí úkol: čtení, M - pouze ten, kdo nemá v pořádku, opraví nebo dokončí v pracovním sešitě na str. 19/11
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B 
M: Sčítání a odčítání s přechodem pomocí rozkladu: pracovní sešit str. 19/11, učebnice str. 26/13 v sešitě M1, M - G: Rovnoběžné přímky: pracovní sešit str. 51
PRV: 

 

19.11. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: AJ - Osmisměrka (At school)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B - Výjimky: učebnice str. 46-47 + zápi do sešitu ČJ - VS (rybičky), možnost tréninku online: Chytáky ve vyjmenovaných slovech po L
M: Sčítání a odčítání s přechodem pomocí rozkladu: pracovní sešit str. 19/9, 19/13, učebnice str. 25/12 a 26/13 (1. sloupec)
AJ: Opakování slovní zásoby z lekce At school: sešit AJ - běhací diktát (barvy + školní pomůcky), pracovní list v sešitě AJ - Školní pomůcky, hudební nástroje - možnost tréninku online: Musical instruments

 

18.11. Domácí úkol: čtení, ČJ -  kdo nestihl, dokreslí k vyjmenovaným slovům po B obrázky (sešit Ryby)
*Dobrovolný úkol: M - pracovní sešit str. 19/7
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po B: učebnice str. 44 - hlasité čtení + otázky k textu, sk. B: Hurvínkova Nebesíčka - Pětilístek
M: pracovní sešit str. 18/6, 19/10, pracovní list na sčítání a odčítání dvojciferných čísel

 

14.11. Domácí úkol: čtení, AJ - opravy testu (viz zadní strana sešitu AJ)
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 30/12 - zbylé barevné úkoly
Co jsme dnes dělali?
ČJ: pracovní sešit str. 29/10, 30/12
AJTest Questions and answers
PRV:

 

13.11. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol:
 AJ - Opakuj si na zítřejší test z Questions and Answers (můžeš využít aplikaci WocaBee - viz třídní informace)
Co jsme dnes dělali?
M: Sčítání a odčítání dvojciferných čísel pomocí rozkladu, M - G: Kolmice: pracovní sešit str. 17/1, str. 18/5, str. 50/5, učebnice str. 90 + sešit G
ČJpracovní sešit str. 29/11, doplňovačka I/Y v sešitě ČJ1
PRV: Kdo nestihl dokončí pracovní list Pracujeme s mapou, pomůže ti uč. str. 15 a 18. 
Pracovní list Povrchová voda - NEVYPLŇOVAT, budeme v něm pracovat zítra.

 

12.11. Domácí úkol: čtení , ČJ - kdo nestihl, dokončí v sešitě ČJ2 (Krtek) příběh s vyjmenovanými slovy po L (1. přepis, 2. zakroužkování všech vyjmenovaným slov po L a slov příbuzných, 3. nakreslí obrázek k textu)
!Doporučený úkol:
Trénuj řady násobků 6 - 9, během tohoto týdne proběhnou ústní zkoušení, AJ - Opakuj si na páteční test z Questions and Answers (můžeš využít aplikaci WocaBee - viz třídní informace)
Co jsme dnes dělali?
M: Sčítání a odčítání dvojciferných čísel zpaměti: učebnice str. 23/1, 24/3 (ústně), učebnice str. 24/5, pracovní sešit str. 17/3,4, str. 18/8 
AJOpakování na páteční test: About me 

 

11.11. Domácí úkol: čtení , ČJ - kdo nestihl, dokončí v sešitě ČJ2 (Krtek) příběh s vyjmenovanými slovy po L (1. přepis, 2. zakroužkování všech vyjmenovaným slov po L a slov příbuzných, 3. nakreslí obrázek k textu)
!Doporučený úkol:
Trénuj řady násobků 6 - 9, během tohoto týdne proběhnou ústní zkoušení
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po L: doplňovačka i/í/y/ý v sešitě ČJ1, možnost tréninku online: Souhrnné cvičení, příběh s využitím co nejvíce vyjmenovaných slov po L a slov příbuzných v sešitě ČJ2, sk. A: Bob a Bobek na horách - hlasité čtení, práce s textem

 

10.11. Domácí úkol: čtení , ČJ - list (pouze ti, kteří nedokončili)
!Doporučený úkol:
Trénuj řady násobků 6 - 9, během tohoto týdne proběhnou ústní zkoušení
*Dobrovolný úkol: ČJ - křížovky (3 ks)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po L: tvar vyjmenovaných slov x slova příbuzná v sešitě ČJ1, příběh s vyjmenovanými slovy po L
M: Sčítání dvojciferných čísel zpaměti: učebnice str. 23/1 ústně, pracovní sešit str. 17/2
AJ: Opakování slovní zásoby (školní pomůcky, barvy) a otázek a odpovědí - vše v sešitě AJ

 

7.11. Domácí úkol: čtení 
!Doporučený úkol:
Trénuj řady násobků 6 - 9, během příštího týdne proběhnou ústní zkoušení
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 28/8 (ČJS)
Co jsme dnes dělali?
ČJ:Vyjmenovaná slova po L: pracovní list (význam slov), lístek i/í/y/ý po L do sešitu ČJ1, možnost tréninku online: Souhrnné procvičování
AJ: Seznámení s aplikací WocaBee (viz Třídní informace)

 

6.11. Domácí úkol: čtení + kontrola slohu v sešitě ČJ2 (případné doladění dle instrukcí pod textem)
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 28/8 (ČJS); pracovní list - vyhledej, vybarvi a popiš vyjmenovaná slova po L, která se ukryla v obrázku
Co jsme dnes dělali?
ČJ: ČJM- Vyjmenovaná slova po L: pracovní sešit str. 28/7, sešit ČJ1 - správné zařazení do tvarů vyjmenovaných slov po L nebo slov příbuzných (objev 2x 5 slov viz Y/Ý/I/Í po L)
M: pracovní sešit str. 16/4,5, učebnice str. 22/6 do sešitu M1; M - G: Různoběžné přímky v sešitě G

 

5.11. Domácí úkol: čtení
Pokud dětem stále chybí, doplňte trojúhelníkové pravítko s ryskou, děkuji.
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 28/8 (ČJS); pracovní list - vyhledej, vybarvi a popiš vyjmenovaná slova po L, která se ukryla v obrázku
Co jsme dnes dělali?
ČJ: pracovní list (obrázkové čtení) do sešitu ČJ1, běhací diktát na vyjmenovaná slova a slova příbuzná v sešitě ČJ1, dokončení popisu v ČJ2
M: pracovní sešit str. 16/1,2,3
AJ: Opakování Questions and answers

 

4.11. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí nebo opraví lístek v ČJ1 (Zvířátka) 
*Dobrovolný úkol: M - Vybarvovačka (násobilka)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: ČJS - Popis mé oblíbené hračky, ČJM- Vyjmenovaná slova po L: pracovní list v sešitě ČJ1, práce v sešitě ČJ2 (tvary vyjmenovaných slov x slova příbuzná), možnost tréninku online: Vyjmenovaná slova po L/ Slova příbuzná/ Slova s i/í, ČJ sk. B - hlasité čtení, práce s textem
M:Sudá a lichá čísla - učebnice str. 21 (ústně), didaktické hry

 

3.11. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: M - Vybarvovačka (násobilka)
Co jsme dnes dělali?
AJ: Colin in Computerland - Story 1: učebnice str. 14, pracovní sešit str. 14
ČJ: Popis mé oblíbené hračky
M: Násobilkapracovní sešit str. 15/16,17,18,19, možnost tréninku online: Násobení a dělení 1-9

 

31.10. Domácí úkol: čtení
*Přinést na pondělní hodinu ČJ svou oblíbenou hračku. Děti ji budou v rámci slohu popisovat.  
*Dobrovolný úkol: AJ - Osmisměrka Halloween
Co jsme dnes dělali?
AJ: Halloween - učebnice str. 64-65, pracovní sešit str. 84, sešit AJ - Trick or treat; nová slovíčka
ČJ: Vyjmenovaná slova po L - Výjimky; ČJS - Popis: pracovní sešit str. 28/9, 27/6, běhací diktát v sešitě ČJ1, trénink online: Výjimky VS L, učebnice str. 41 (Zubní kartáček Žirafa) + osnova v sešitě ČJ2
PRV:
Ve čtvrtek 6. 11. 2025 půjdeme zkoumat krajinu na Kopaniny (pokud nebude pršet). Děti potřebují vhodné oblečení a obuv.
V pátek 7. 11. 2025 si napíšeme test na téma Obec, Naše vlast a Jsme Evropané - učit se můžeš ze sešitu, z učebnice str. 10–14,

z odkazů výše a opakovacích dobrovolek. 

 

30.10. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: M - pracovní sešit str. 14/15
Co jsme dnes dělali?
M: Násobilka 9, G - Různoběžné přímky - pracovní sešit str. 14/13,14, str. 49, str. 50/4
ČJVyjmenovaná slova po L: sešit Vyjmenovaná slova (s rybičkami) - Výjimky; trénink online: Výjimky L
PRVDnes jsme si povídali o Evropské unii (EU), dokončili lapbook a opakovali. Nahoře si můžeš poslechnout hymnu EU.

 

24.10. Domácí úkol: ČJ - čtení, M - Trénink malé násobilky
*Dobrovolný úkol: M - Sudoku, ČJ - pracovní sešit str. 26/2
Co jsme dnes dělali?
PRV: Jsme Evropané, učebnice str.14. Můžeš procvičovat na odkazech výše. PL máš ve škole nebo jsme ho poslali. Vypracuj jen mapu dle učebnice, lístečky dolep k příslušným státům, vybarvi vlajku, ostatní můžeme dokončit společně ve škole nebo si můžeš najít na internetu.
AJ: Opakování frází a slovíček z lekce At school: sešit AJ - dokresli hudební nástroje, trénink online: Musical instruments
ČJ: učebnice str. 39/4 do ČJ2, pracovní sešit str. 26/3, učebnice str. 40 (Výjimky), pracovní sešit str. 27/4,5, možnost tréninku online: Slova příbuzná x Vyjmenovaná slova po L

 

23.10. Domácí úkol: čtení, M - Dokonči sebekontrolní kartičky na násobení a dělení 9 (výsledky na kartičkách zkontroluj s maminkou nebo tatínkem)
*Dobrovolný úkol: ČJ - Kdo nestihl, dokončí 6. úkol na lístečku v ČJ1
Co jsme dnes dělali?
M: Násobilka 9, G - Přímky: pracovní sešit str. 47 - 48, výrova sebekontrolních kartiček, učebnice str. 18/36, trénink násobků online: Násobky 9Vetřelec
ČJVyjmenovaná slova po L: učebnice str. 38/Zubařská,práce s textem - sešit ČJ1
PRVDnes jsme si povídali o státní symbolech - oficiálních a neofiálních. PL máš ve škole. Můžeš vyzkoušet odkazy nahoře a poslechnout si státní hymnu.

 

22.10. Domácí úkol: čtení, ČJ - oprava doplňovačky v sešitě ČJ1 + kdo nestihl, dokreslí obrázky ke zbylým vyjmenovaným slovům po L v sešitě s rybičkami, který dětem slouží jako pomůcka
Co jsme dnes dělali?
M: Slovní úlohy
ČJ
Vyjmenovaná slova po L: sešit Vyjmenovaná slova (s rybičkami)učebnice str. 39 - 40 (inspirace obrázky), trénink řady vyjmenovaných slov po L pomocí her, trénink online: Řada vyjmenovaných slov po L

AJ: Can you play the ______? učebnice str. 15, Musical instruments v sešitě AJ, možnost tréninku onlineMusical Instruments

 

21.10. Domácí úkol: čtení, ČJ - oprava v sešitě ČJ 1
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní list na vyjmenovaná slova po Z a slova příbuzná
!Doporučený úkol: M - Trénuj SÚ
Co jsme dnes dělali?
ČJ: sešit ČJ1 - běhací diktát, doplňovačka I,Í/Y,Ý na vyjmenovaná slova po Z a slova příbuzná, trénink online: Vyjmenovaná slova po Z a slova příbuzná, sk.B - Hlasité čtení + práce s textem
M: Slovní úlohy: viz sešit M1

 

20.10. Domácí úkol: čtení, ČJ - Oprava v sešitě ČJ1 (Zvířátka)
!Doporučený úkol: ČJ - Trénuj vyjmenovaná slova po Z a slova příbuzná (můžeš dokončit lístky, které jsi nestihl v ČJ 2 - Krtek) 
Co jsme dnes dělali?
ČJVyjmenovaná slova po Z a slova příbuzná: ČJ 2 - doplňovačka (lístky), ČJ1 - běhací diktát (doplň a přepiš), trénink online: Procvičujeme psaní I/Y po Z
AJ: E - mail:  učebnice str. 13, pracovní sešit str. 12/2, str. 13
M: Slovní úlohy: M1 - Trénink slovních úloh

 

17.10. Domácí úkol: čtení, M - oprav nebo dokonči v M1 slovní úlohy
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 24/12
!Doporučený úkol: M - Trénuj SÚ. 
(V pondělí i úterý budeme ještě opakovat společně, ve středu 22.10. budeme psát krátké opakování.) 
Co jsme dnes dělali?
ČJOpakování- Význam slova: učebnice str. 36 - 37, pracovní sešit str. 24/9,10,11
AJ: Where are you from? učebnice str. 12, pracovní sešit str. 12/1, didaktická hra na upevnění fráze - viz pracovní list v sešitě AJ (*marodi mají zkopírováno a nachystáno na vlepení ve škole)
PRV:  

 

16.10. Domácí úkol: čtení, M - oprav nebo dokonči a oprav lístečky (1-4) na násobilku 8

Co jsme dnes dělali?
ČJ:
M: Násobilka 8, Geometrie - Přímky: učebnice str. 90/1,2,3 do sešitu Geometrie, lístečky 1 - 4 (násobení a dělení 8), slovní úlohy v sešitě M1 (mám u sebe)

 

15.10. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: M - Trénuj násobení a dělení 8 (možnost tréninku online: Násobení 1Násobení 2Dělení 1Dělení 2)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Tvary vyjmenovaných slov po Z a slova příbuzná: pracovní sešit str. 22/3,4, str. 35/12 do sešitu ČJ 1, trénink online: Tvary slov x slova příbuzná 
AJ: English around the world: učebnice str. 12
M: nově: Přímky - učebnice str. 91 (seznámení s učivem), pracovní sešit str. 47/1

 

14.10. Domácí úkol: čtení, ČJ - oprav pracovní sešit str. 25/15 a oprav nebo dokonči 23/6
!Doporučený úkol: Trénink násobilky 8
Co jsme dnes dělali?
ČJpracovní sešit str. 25/15, str. 23/6, nový sešit ČJ - Vyjmenovaná slova, sk. B: hlasité čtení, práce s textem, pětilístek
M: Násobilka 8, Počítání se závorkami: učebnice str. 17/27 do sešitu M1

 

13.10. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: ČJ - Zopakuj tvrdé a měkké souhlásky (možnost tréninku online: Tvrdé a měkké souhlásky
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po Z, Opakování z 2. ročníku - Tvrdé a měkké souhlásky: pracovní sešit str. 23/5,7, str. 25/13
AJ: Opakování slovní zásoby (At school), správné sežazení a zápis frází
M: Opakování geometrie - pracovní sešit str. 46

 

10.10. Domácí úkol: čtení
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po Z - učebnice str. 34/6,7 (ústně), pracovní sešit str. 22
AJ: My school timetable: opakování slovní zásoby a frází z lekce 2, nově rozvrh hodin, dny v týdnu

 

9.10. Domácí úkol: čtení, M - pracovní sešit str. 15/16
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vyjmenovaná slova po Z (zahájení) - didaktické hry, vyvozování vyjmenovaných slov z příběhu, pro nemocné:  učebnice str. 32 - 33 (ústně)
M: Trénink násobení a dělení 8, slovní úlohy: pracovní sešit str. 14/12, str. 13/9; Opakování geometrie: pracovní sešit str. 45

 

8.10. Domácí úkol: čtení, M - zkontrolovat, případně doplnit tužku na rýsování (č.3) a pravítko
!Doporučený úkol: AJ - trénink zápisu slovíček viz odkaz níže
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Dě, tě, ně, bě, pě, vě (opakování)  - učebnice str. 30 (ústně), pracovní sešit str. 20/7,8, 21/9
AJ: Trénink zápisu slovíček (školní pomůcky, barvy, čísla), spelování: pracovní sešit str. 10/1, str. 11, možnost tréninku online: viz ANAGRAM
M
Násobilka 8 - učebnice 16/26 do sešitu M1, pracovní sešit str. 14/10,11, možnost tréninku online: Násobení 8 se znázorněním

 

7.10. Domácí úkol: čtení, M - kdo nestihl, dopíše výsledky na sebekontrolní kartičky z druhé strany (prosím rodiče o dohled, aby děti nefixovaly chybu)
*PRV: 1. POKUD NEBUDE VE ČTVRTEK PRŠET, PŮJDEME NA PROCHÁZKU PO OBCIProsím, aby děti měly vhodné oblečení a obuv.
2. V sešitě mají žáci nalepený test, prosím rodiče o podpis.
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Dě, tě, ně, bě, pě, vě (opakování)  - rébusy, křížovky, Vypravování - dramatizace, sk. B - čtení + práce s textem
M - Násobilka 7,Násobky 8 - dotvoření sebekontrolních kartiček, trénink násobení a dělení 1-7

 

6.10. Domácí úkol: čtení
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vypravování - osnova (úvod, stať, závěr)  - ústně učebnice str. 27/poslední 3 žárovky, žlutý rámeček, učebnice 28/7 (ústně), pracovní sešit str. 18
M - Násobky 8: učebnice str. 16/23,24,25 do sešitu M1, tvoření sebekontrolních kartiček
AJ - What is it? It is______./ What colour is it? It is _______.: pracovní sešit str. 11/1, práce v sešitě AJ

 

3.10. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: AJ - dokonči pracovní list (Colours)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Vypravování, přímá řeč, uvozovky - učebnice str. 26/Pes, kohout, liška + 26/2,3 (ústně), 27/4,5, 6 (ústně), pracovní sešit str. 18/2
AJ - What´s your favourite colour?: sešit AJpiš a kresli, trénink nové fráze, pracovní list - Colours, možnost tréninku online: Colours
PRV - 

 

2.10. Domácí úkol: čtení
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Druhy vět (opakování)  - pracovní sešit str. 16/9, vymýšlení jednotlivých druhů vět podle instrukcí
M - Počítání se závorkami: učebnice str. 13/4 do M1, pracovní sešit str. 13/8
PRVučebnice str. 12. Procvičovali jsme - pracovní listy máš ve škole, zatím můžeš procvičovat na odkazech výše.

Začali jsme lapbook Místo, kde žijeme. 

 

1.10. Domácí úkol: čtení, M: trénink násobilky 1 - 7
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Druhy vět (opakování)  - pracovní sešit str. 15/7, sk.A - Bob a Bobek v zoo
M - Násobilka 7: učebnice str. 15/21
AJ - Barvy: učebnice str. 10, pracovní sešit str. 10/2

 

30.9. Domácí úkol: čtení, M - dokonči sebekontrolní kartičky (rozstříhat + z druhé strany výsledky -> poprosím rodiče o dohled, aby děti nefixovaly chybu)
!Doporučený úkol: 
M - Trénuj násobilku 7
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Ú uvnitř slova - pracovní sešit str. 14, 16/8, učebnice str. 21/žárovky, cv. 10 (ústně)
M - Násobilka 7: pracovní sešit str. 12, výroba sebekontrolních kartiček na násobení a dělení 7, trénink online: Násobky 7Najdi vetřelceNásobení 7

 

29.9. Domácí úkol: čtení, M - trénuj řadu násobků 7
možnost tréninku online:Hledej násobky 7
Co jsme dnes dělali?
M: Násobky 7  - didaktické hry, pracovní sešit str. 13/6
AJ: Can I borrow _______? pracovní sešit str. 9, fixování slovní zásoby (sešit AJ), trénink online: Can I borrow your ______?
ČJ:
 Předponová a příponová část, kořen slova; Slovo příbuzné x Tvar slova - 
učebnice str.18 (hlasité čtení + otázky k textu), sešit ČJ1 - předpona, kořen, přípona, učebnice str. 21/9, pracovní sešit str. 13/2, možnost tréninku online: Slova příbuzná x jiný tvar slova

 

26.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí ČJ - PS 15/6
*Připomínám možnost opravy testu z AJ (1. lekce) v pondělí 29.9. 
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Předponová a příponová část, kořen slova - učebnice str. 20 (ústně), pracovní sešit str. 15/5,6
AJ - Trénink slovíček z lekce škola, nové fráze: Can I borrow _____, please? Here you are.: pracovní sešit str. 8, dramatizace, možnost tréninku online: At schoolCan I borrow your _______, please?
PRV - Učebnice str. 10 a 11 - obec. Kdo dnes nepsal test, napíše si ho příště.

 

25.9. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: 
Trénuj násobilku 1 - 6
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Kořen slova a slova příbuzná - učebnice str. 19/5 (ústně), ČJ2 - vyber 3 kořeny slov a vymysli ke každému alespoň 4 slova příbuzná (výběr pro marody: zub, klad, moř, les, lod, vař, stroj, cukr, běž, ryb, lyž, chod)
M - Opakování násobilky 6: učebnice str. 12/2,3 do sešitu M1, pracovní sešit str. 12, možnost tréninku online: Násobení 6Dělení 6

 

24.9. Domácí úkol: čtení, AJ - oprava testu z lekce 1 (viz pracovní sešit str. 93)
*AJ - Ty děti, které dotrénují nedostatky, mají možnost si test opravit v pondělí 29.9.. Test bude zkrácenou verzí původního testu. Nic nového v něm nebude.
*Dobrovolný úkol: Kdo nestihl, dokončí v M - pracovní sešit na str. 11/31

Co jsme dnes dělali?
ČJ: Kořen slova a slova příbuzná - učebnice str. 20/1. žárovka do sešitu ČJ2, pracovní sešit str. 13/1
M: Trénink násobilky 1,2,3,4,5 - pracovní sešit str. 11/29,31
AJ: At school - učebnice str. 8, pracovní sešit str. 7

 

23.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí přepis básničky v ČJ1 a udělá opravu v sešitě M1
*Dobrovolný úkol: ČJ - trénink přednesu vybrané básně
Trénink básničky
!Doporučený úkol: Trénink násobilkyÚroveň 1Úroveň 2
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Podzimní básničky - sešit ČJ1, Kořen slova a slova příbuzná - učebnice str. 19,20 (ústně), sk. B - Ve škole
M: Trénink násobilky 1,2,3,4,5 - učebnice str. 11/43 do sešitu M1

 

22.9. Domácí úkol: čtení + oprava v sešitě ČJ2 (párové souhlásky); kdo nestihl, dokončí M - pracovní sešit str. 10/27
!Doporučený úkol: 
Děti, které pozapomněly násobení a dělení 1 - 5, trénují 

Co jsme dnes dělali?
ČJ: Čtení s porozuměním: hlasité čtení v učebnici str. 15/11 (+ odpovědi na otázky ústně), pracovní sešit str. 12/11 + vyhledávání v textu, zápis důkazných tvrzení do sešitu ČJ 2
AJ: Revision - Unit 1
M:
 Opakování násobilky, slovní úlohy: pracovní sešit str. 10/26,27, 11/28,30, možnost tréninku online: Násobení a dělení 1 - 5

 

19.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí vybarvovačku na párové souhlásky
!Doporučený úkol: 
Trénuj na pondělní
test z AJ (lekce 1) - jednotlivé postavy, psaní číslic, dialog (seznámení, setkání, loučení) - vč. psané formy, How are you? (pocity a emoce), Who´s this?
-> Vše v sešitě AJ
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování párových souhlásek (Spodoba znělosti) - pracovní list (vybarvovačka + doplnění vhodných párových souhlásek), lístek v sešitě ČJ2 (v pondělí dostanou i se slíbenými známkami); čtení + práce s textem
AJ: Opakování na pondělní test
PRV:
 
Příští pátek 26.9. si napíšeme krátký testík z prvouky - dopravní značky, pravidla pro chodce a cyklisty, popis kola.
S přípravou ti pomůže sešit, učebnice a odkazy výše.
Ve čtvrtek se budeme ještě věnovat kolu a vše budeme řádně opakovat.

 

18.9. Domácí úkol: čtení + oprava v sešitech ČJ1 a M1
*Dobrovolný úkol: Trénink online: Násobení a dělení 1 - 5
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování párových souhlásek (Spodoba znělosti) - sešit ČJ1 (lístek - Doplň vhodnou párovou souhlásku), PL Vybarvovačka (párové souhlásky), možnost tréninku online: Párové souhlásky
M: Zobrazení dělení- pracovní sešit str. 9/23 b, čtverečkovaný sešit - zobrazení, Opakování násobení a dělení: pracovní sešit str. 10/24,25, lístek v sešitě M1

 

17.9. Domácí úkol: čtení
!Doporučený úkol: 
1. TRÉNUJ Spodobu znělosti (párové souhlásky na konci i uvnitř slov) - napíšeme si doplňovačku na známky
(možnost tréninku online:Párové souhlásky - souhrnné cvičení)
2. V pondělí 22.9. bude test z AJ (lekce 1)
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování párových souhlásek (Spodoba znělosti) - 
pracovní list (vybarvovačka + doplnění vhodných párových souhlásek), lístek v sešitě ČJ2 (mám u sebe)
M:Znázornění násobení - pracovní sešit str.  9/23 (*pro nemocné - je třeba dokreslit 1 hrušku a 1 jablko, aby byla úloiha řešitelná), manipulace s molitanovými kostkami, práce ve čtverečkovaném sešitě
AJ: Opakování frází z 1. lekce - dramatizace dialogu (viz sešit AJ)

 

16.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí či opraví pracovní list v sešitě M1 a běhací diktát v sešitě ČJ1
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 10/5
!Doporučený úkol: TRÉNUJ Spodobu znělosti (párové souhlásky na konci i uvnitř slov) - napíšeme si doplňovačku na známky (možnost tréninku online - viz níže)

Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování párových souhlásek (Spodoba znělosti) - pracovní sešit str. 10/4, běhací diktát v sešitě ČJ1, možnost tréninku online: Párové souhlásky na konci slovPárové souhlásky uvnitř slova
M: Výřezy ze stovkové tabulky: pracovní list v sešitě M1, pracovní sešit str. 8/20,21, *R: práce ve čtverečkovaném sešitě

 

15.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí či opraví pracovní sešit 11/6
*Dobrovolný úkol: Trénink online - Spelling
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování párových souhlásek (Spodoba znělosti) - pracovní sešit str. 11/6, určování vhodné párové souhlásky, přepis slovních spojení do sešitu ČJ1, možnost tréninku online:Párové souhlásky
AJ: How are you?/Feelings and emotions - pohybové hry, spelování, pracovní list v sešitě AJ 
M: Trénink sčítání a odčítání pomocí rozkladu - sešit M1

 

12.9. Domácí úkol: AJ - pracovní sešit str. 6 + trénink slovíček a frází
*Dobrovolný úkol: Trénink onlineHello/Goodbye
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Opakování Ú/Ů - učebnice str. 12 - 1.hlasité čtení, 2. otázky k textu ústně, 3. do sešitu ČJ1 vypiš z textu v učebnici do 1. sloupce všechna slova s ú, do 2. sloupce všechna slova s ů (*D: Seřaď slova v sloupcích podle abecedy, Vyhledej v textu 4 podstatná jména a 4 slovesa, Nakresli obrázek k textu)pracovní sešit str. 9/1 (*D 9/2)

AJ: Trénink frází během setkání nebo při loučení -  učebnice str. 7  
PRV: Kdo nestihl dokončí pracovní list v sešitě. Pomocníkem mu je uč. str. 8.

 

11.9. Domácí úkol: čtení + kdo nestihl, dokončí 8/19
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Přirovnání pracovní sešit str. 8/13
M: Sčítání a odčítání pomocí rozkladu: pracovní sešit str. 7/17, 8/18,19
PRV: Opakování z druhé ročníku. Můžeš si zahrát hru s rodiči v učebnici na str. 4 a 5.

Vyzdobili jsme si první stranu v sešitě, list k tomu určený máš ve škole u paní asistentky. Také si můžeš vzít dobrovolku, kterou si nalep na druhou stranu do sešitu.
Cesta do školy - povídali jsme si o dopravních značkách, uč. str. 8.
Příští čtvrtek (pokud nebude pršet) půjdeme ven na procházku po obci. Prosím, přizpůsob své oblečení a obuv.

 

10.9. Domácí úkol: čtení + pouze kdo nestihl, doplní v M - pracovní sešit cv. 7/14 nebo 7/15
*Dobrovolný úkol: M - pracovní sešit str. 7/16

Co jsme dnes dělali?
ČJ: Přirovnání pracovní sešit str. 6/9, učebnice str. 9/13, 10/16 (ústně), odkaz na trénink online: Přirovnání

M: Sčítání a odčítání bez přechodu 10, slovní úlohy: pracovní sešit str. 6/12,13, 7/14,15,16
AJ: Čísla 0-10 (psaní) - pracovní sešit str. 5, učebnice str. 6, sešit AJ doplníme s marody ve škole, odkaz na trénink online: Numbers 0-10
ČJ sk. A: Čtení knihy Bob a Bobek

 

9.9. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 7/10 (dokonči), M - pracovní sešit str. 6/11
Co jsme dnes dělali?
ČJ: Hlásková a slabičná stavba; délka samohlásek pracovní sešit str. 6/8, 7/10,11, učebnice str. 7/6 do sešitu ČJ1 (Zvířátka), hlásková stavba v sešitě ČJ2 (Krtek)

M: Jednotky, desítky, stovky: učebnice str. 6/6,7 (ústně), pracovní sešit str. 5/6,8,9, str. 6/10,11
ČJ sk. B: Čtení knihy Hurvínkova Nebesíčka (Pulec Břéťa)

 

8.9. Domácí úkol: čtení
*Dobrovolný úkol: ČJ - pracovní sešit str. 4/1, 5/4 (slovní hříčky)
Co jsme dnes dělali?

ČJ: Hry se slovy, rébusy - pracovní sešit str. 4/2,3, str. 5/5, str. 6/7
M: Opakování číselné řady do 100, posloupnost čísel: učebnice str. 5/3,4, pracovní sešit str. 4/3,4, str. 5/5,7
AJ: Who´s this? učebnice str. 5, pracovní sešit str. 3 - 4

5.9.
Co jsme dnes dělali?
AJ: Seznámení s novou učebnicí, s novými postavami a prostředím, trénink fráze What´s your name? I´m ________. učebnice str. 2 - 4, pracovní sešit str. 2
*pozn.: Všechny odkazy na nahrávky naleznete výše v Odkazech na trénink probraného učiva.
ČJ: učebnice str. 6 - hlasité čtení, 6/1 ústně, skupinové práce s textem do sešitu ČJ1 (Zvířátka)

Přihlášení

Školní Facebook

images